Taxa pasaport simplu electronic – Acte 2024

Pasaportul este actul necesar atunci cand alegi sa calatoresti in afara granitelor Uniunii Europene. Analizam modul prin care poti obtine un pasaport in 2024 dar si taxa pasaport necesara pentru a fi eliberat pasaportul simplu electronic.

Acte necesare si taxa Pasaport 2024

Taxa pentru eliberare Pasaport este obligatorie si se poate achita inainte de a depune actele necesare pentru eliberare pasaport in 2024.

Taxa pentru pașaportul simplu electronic este de 258 de lei pentru persoanele de peste 12 ani, iar pentru copiii care nu au depășit această vârstă, taxa este de 234 de lei.

Dacă optezi pentru un pașaport temporar, prețul este e de 96 lei.

Acte necesare eliberare Pasaport 2024

Pentru a se elibera un pasaport simplu electronic este necesar sa depui anumite acte la centrele de eliberare pasaport. Actele necesare pentru eliberare pasaport sunt:

  • Cartea de identitate, în original;
  • Pașaportul anterior, dacă există;
  • Dovada că a fost achitată taxa de pașaport – în original sau în format electronic; pe dovadă trebuie să fie trecute numărul tranzacției, nume, prenume și CNP ale persoanei care solicită eliberarea pașaportului, plus suma plătită, care să fie cea aferentă unui pașaport simplu electronic.

Cererea de eliberare pasaport se elibereaza automat la centrele sau locatiile directiei de eliberare pasaport astfel numai trebuie sa o completezi sau sa o depui undeva.

Unde se plateste taxa pentru eliberare pasaport?

Taxa pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic trebuie achitată anterior depunerii actelor. Iar pentru asta ai la dispoziție mai multe variante: fizic, la bancă, dar și online.

Dacă preferi să plătești fizic, poți merge în orice sucursală CEC Bank, fie la casierie, fie la stațiile de plată tip Self Pay. Daca alegi sa platesti online taxa de pasaport este necesar sa depui la acte si numarul tranzactiei astfel incat operatorul de la ghiseu sa identifice plata taxei pentru eliberare pasaport.

Termenul de eliberare pentru Pasaportul simplu este de până la 5 zile lucrătoare, pentru cererile depuse în țară și pentru care solicitantul a cerut ridicarea din țară.

Valabilitate pasaport simplu emectronic

Paşaportul simplu electronic are valabilitatea dupa cum urmeaza sa exemplificam mai jos:

  • 3 ani pentru minorii cu vârsta sub 12 ani.
  • 5 ani pentru persoanele cu vârsta între 12 ani şi 18 ani.
  • 10 ani pentru persoanele cu vârsta peste 18 ani.

La nivelul intregi tarii sunt mai multe puncte de unde se pot elibera pasapoarte iar in unele situatii va recomandam sa va faceti o programare in prealabil pentru a numai sta la coada. De regula eliberarea sau depunerea actelor pentru pasaport dureaza foarte putin daca actele sunt depuse corect si nu sunt probleme legate de acte.

Pentru copiii sub 14 ani vor fi solicitate suplimentar certificatul de naștere în original și actul/actele de identitate ale părintelui/părinților/reprezentantului legal în original. Cererile formulate de un singur părinte trebuie să fie însoțite de o procură specială prin care părintele absent îl împuternicește pe părintele solicitant al pașaportului în original sau duplicat.

Taxa pentru eliberare pasaport copii cu varsta sub 12 ani este de 234 lei.

Cetățenii români cu domiciliul în străinătate cărora le-a expirat pașaportul pot depune setul de documente la sediul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României din țara unde rezidează.

Te mai poate interesa si articolul nostru despre TAXA RAR necesara atunci cand ai nevoie sa inscrii o masina in circulatie sau in cazul redobandirii talonului auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *